چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

یک نماینده مجلس از طرح دوفوریتی نمایندگان برای نظام رتبه‌بندی معلمان خبرداد.

معلم

اين خبر در حالي منتشر مي‌شود كه وزير آموزش و پرورش تمايلي براي ارسال پرونده نظام رتبه بندي معلمان به مجلس ندارد، معلمان منتقد وضع فعلي هستند و نمايندگان نيز پيش از اين در گفت‌وگو با همشهري از شفاف‌نبودن اين موضوع و عدم‌ارسال آن به مجلس گلايه كرده بودند.

عضو كميسيون آموزش مجلس با اعلام ورود نمايندگان به اين موضوع گفت: نمايندگان قصد دارند درصورتي كه دولت كاري انجام ندهد، نظام رتبه‌بندي معلمان را در قالب طرح دو فوريتي به مجلس ارائه دهند تا پس از تصويب آن دولت در مقابل درخواست قانوني مجلس قرار گيرد.

ابوالقاسم خسروي سهل آبادي، در تشريح جلسه كميسيون آموزش با معاون مالي وزارت آموزش و پرورش پيرامون طرح رتبه‌بندي معلمان كه به تازگي كليات آن در هيأت دولت تصويب شده، توضيح داد: آنچه به‌عنوان طرح رتبه‌بندي معلمان در هيأت دولت تصويب شده‌‌، همان قانون مديريت خدمات كشوري است كه براساس آن معلمان را به ۵ رتبه؛ پايه، مقدماتي، خبره، ارشد و عالي تقسيم كرده‌است.

وي در توضيح اين طرح گفت: رتبه‌بندي معلمان براساس شاخص‌هاي مختلفي ازجمله سابقه خدمت، مدرك تحصيلي، ابتكارات، خلاقيت‌ها و پژوهش‌هاي مختلف افزايش حقوق و مزايايي را به‌دنبال خواهد داشت. به‌نظر كميسيون اين كار خوبي است؛ اما نظام رتبه‌بندي معلمان كه يكي از محورهاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است، چيز ديگري بود. چيزي كه 2 سال پيش مطرح شد با طرح فعلي كه در هيأت دولت تصويب شده، تفاوت دارد.

خسروي با تأكيد بر اين مطلب كه كميسيون آموزش مجلس طرح فعلي را به‌عنوان نظام رتبه‌بندي معلمان قبول ندارد، اظهار داشت: نمايندگان نظام رتبه‌بندي معلمان را در قالب طرح دو‌فوريتي به مجلس ارائه خواهند داد تا پس از تصويب آن دولت در مقابل درخواست قانوني مجلس قرار گيرد و تاكنون ۵۰ نفر از نمايندگان اين طرح را امضا كرده‌اند.

خسروي با اشاره به اينكه معلمان نسبت به بحث رتبه‌بندي خوش‌بين نيستند، افزود: معلمان معتقدند‌‌؛ همان اندازه‌اي كه در ساير دستگاه‌ها افزايش حقوق صورت مي‌گيرد، در مورد معلمان هم اين افزايش تعلق گيرد و در ‌‌نهايت بر اين باور هستند كه نظام
رتبه بندي مشكلي را حل نمي‌كند.

  • جلسه نمايندگان با وزير

همزمان رئيس كميته آموزش عالي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز درتشريح جلسه اين كميته با وزيرعلوم، گفت: برخورد با تخلفات در دانشگاه‌ها، بورسيه‌ها، ادغام برخي دانشگاه‌ها، مدرك‌فروشي و عملكرد پرديس‌هاي بين‌المللي از محورهاي نشست نمايندگان با فرهادي بود.

  • جواد هروي درتشريح جلسه كميته

آموزش عالي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري، گفت: دراين جلسه درخصوص مسائل علمي و آموزشي دانشگاه‌هاي كشور موضوعاتي مطرح شد، البته وزيرعلوم تاكنون طراحي‌هاي عميق مورد نياز براي رفع مشكلات اين وزارتخانه را داشتند كه بايد از وي قدرداني كرد.در اين نشست نمايندگان ازفرهادي تقاضا كردند كه روند موجود در بحث آموزش عالي به‌گونه‌اي صورت نگيرد كه مشكلات افزايش پيدا كند، اما وزير علوم خوشبختانه تاكنون اقدامات مثبت و قابل توجهي را دربخش‌هاي مختلف اين وزارتخانه انجام دادند كه مي‌توان به حضور وي پس از 12سال در شوراي گسترش آموزش عالي اشاره كرد.

نماينده مردم قائنات و زيركوه با انتقاد از كمبود نظارت وزارت علوم برتمام دانشگاه‌هاي كشور، افزود: روند روبه رشد كمي دانشگاه‌هاي كشور در سال‌هاي اخير نگران‌كننده است و آنطوركه بارها اعلام شده ميزان بيكاري در كشورمشكلات بسياري را به‌وجود آورده است. ازموارد ديگر مورد بحث ادغام برخي دانشگاه‌ها مانند دانشگاه علوم اقتصادي بود كه فرهادي دراين خصوص گفت رايزني‌هايي مبني بر ادغام اين دانشگاه با دانشگاه خوارزمي انجام شده است. همچنين درباره بورسيه‌ها مسائلي مطرح شد و نمايندگان از وزير درخواست كردند كه به دور ازهرگونه شائبه سياسي اين مسئله حل و خطاها مشخص شود.

  • تشكيل كارگروهي براي رسيدگي به خواسته‌هاي فرهنگيان

‌با دستور رئيس‌جمهور كارگروهي متشكل از مسئولان ارشد دولتي براي رسيدگي به خواسته‌هاي فرهنگيان تشكيل شد. محمد فاضل، مديركل دفتر وزارتي آموزش‌وپرورش با اعلام اين خبر گفت: اين كارگروه با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور، محمدباقر نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش تشكيل شده است.

کد خبر 292254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha